reklama

Neviete čo s vlašskými orechmi?

Doma máme na záhrade starý orech. A ten rodí a rodí a rodí. Vždy máme veľa vlašských orechov, bolo to tak odnepamäti. Sladké orechové jedlá poznáme všetci, mám veľmi rada orechové múčniky, koláče, záviny, štrúdle, šúľance, rezy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vždy ma však lákalo uvariť z orechov čosi naslano. Pátrala som na internete, ale takých receptov bolo málo, tak som taký jeden vymyslela. Zrodil sa mi v hlave po ceste z práce (to je čas tak akurát - začínam byť hladná, ale nie až tak žeby som zjedla aj klince).


Takže: Špagety s orechovou omáčkou

Potrebujeme:
- špagety,
- orechy - aj sekané, aj mleté,
- cesnak, bazalku, soľ, čierne korenie,
- sušené huby,
- zelenú fazuľku,
- olivový olej,
- paradajkový pretlak

Ako na to:
Nasekané vlašské orechy nasucho opražíme na panvici, pridáme cesnak asi 2 -3 strúčiky, bazalku, čierne korenie, soľ. Keď orechy začínajú hnednúť, pridáme zelenú fazuľku a uvarené sušené huby. Premiešame a zalejeme paradajkovým pretlakom. Krátko spolu podusíme a pridáme tak 2 - 3 polievkové lyžice mletých orechov na zahustenie. Na záver premiešame s uvarenými špagetami a môžme smelo konzumovať.

Je dobré vedieť, že príprava tejto lahodnej omáčky netrvala dlho (stále som nevyhladla tak, žeby som zjedla aj klince) a jej chuť ma milo prekvapila.

Lucia Gállová

Lucia Gállová

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám rada rôzne zvláštne, iné, naoko nedokonalé veci a bytosti. Sú pre mňa nevyčerpateľným zdrojom inšpiráce a energie.Snažím sa žiť v harmónii s nimi. Neubližovať nikomu/ničomu živému/neživému. Žiť, baviť sa, vzdelávať sa, jesť a realizovať sa tak, aby to nebolo na úkor žiadnej bytosti.www.veganstvo.sk Zoznam autorových rubrík:  Životné prostredieCestovanienávštevydetské domovynezaradenéPráca, ktorú mám radaNetradičné receptySvet autistov

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu